Födelsedagspromenad med cyklisträkning

Bestämde mig för att inte plugga längre än till kl. 17 idag, då J slutade och vi kunde ta sällskap hem. Istället var jag färdigpluggad kl. 15. Efter att ha fått några grattis-samtal kunde jag packa ihop väskan kl. 15.30. Knackade på Ts rygg och pekade ut honom ur läsesalen. Ville ta kort på oss födelsedagsbarn tillsammans. T fyller nämligen 26 år idag (GRATTIS!).

Födelsedagsbarnen

Efter lite struntprat hann klockan bli 16 och jag tömde min väska på böcker innan jag begav mig ut i solen. Har bestämt mig för att premiärcykelturen blir imorgon. Pga enkelriktade vägar i innerstan ville jag ett par stationer hemåt för att se hur cykelvägarna ligger. Gillar att förbereda mig... Så jag knatade på. Fick några fler grattis-samtal så var nästan en timmes mobilsnackande under promenaden. Jag går vidare. Vid Stora mossen bestämmer jag mig för att räkna cyklister.

Mellan Stora mossen och Ängbyplan mötte/passerades jag av 73 cyklister på min sida av vägbanan. 62 av dem hade hjälm! Alla beräknas vara över 15 år (dvs måste inte ha hjälm enligt lag). Det är 85% som hade hjälm. Glad överraskning och jag lär inte känna mig ensam imorgon med hjälmen på huvudet!

När jag väl kom hem hade jag gått 1,1 mil med en hastighet av 9.33 minuter per kilometer. Helt okej alltså.
Nu ska jag fortsätta fira min födelsedag. Tack för gratulationerna!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Härligt! Det måste kännas skönt när man kommer hem efter en sån promenad på sin födelsedag. Lycka till med cykelturen imorgon! Kramar!

2010-04-14 @ 19:15:39
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Annika

Grattis! Hoppas födelsedagen var bra!

2010-04-14 @ 21:50:07
Blogg/hemsida: http://thefrostingonthecake.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0