Backning runt hörn

Det var ett tag sedan jag körde. Nästan två veckor sedan faktiskt. Idag ringde pappa och undrade om vi inte skulle ses innan han åkte hem för lunch och köra lite. Smart drag av fader min, så är jag inte helt ur gängorna för morgondagens lektion. Tror det var en liten ursäkt att träffas också, var ju två veckor sedan sist också. Min hemläxa från körläraren var backning runt hörn och parkering. Så jag började med att köra i mitt lugna bostadsområde, som är nästintill öde denna tid på dagen, och leta efter en passande plats att backa runt hörn på. Mitt område är förvirrande. Trots att jag bott här i över fem år (dock bara varit skriven i 2½ år) hittar jag inte alls optimalt. Kanske beror det på att jag inte har kompisar som bor i området, då springer man ju runt på ett annat sätt. Iaf råkade jag hitta ett perfekt ställe för backning runt hörn. Korsningens två vägar hade båda varsin ände som tog slut direkt efter korningen (typ 15-30 meters vägstump åt båda hållen). Kvar blev det två vägar som faktiskt ledde någonstans, och varifrån det kan komma trafik (högst otroligt att det skulle komma trafik dock). Där övade jag backning. Ca 12 gånger backade jag runt hörnet och de flesta gångerna blev det riktigt bra resultat. Man kan nästan säga att jag är en naturbegåvning på backning runt hörn. Ska jag öva backning igen ska jag definitivt ta mig dit, om jag nu hittar dit igen. Sedan körde vi mot mitt hem igen och jag parkerade tjusigt vid gatan. En kort men givande körning. Far följde med in för att se på foton jag fått av Js farföräldrar och han fick med sig en bit hembakad kladdkaka och lite annat smått och gott när han sedan begav sig hem för lunch.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0