Blås allt du kan!

I början på veckan råkade jag spilla lite mjöl på spisen. Av någon anledning får jag för mig att blåsa bort mjölet istället för att torka upp det. "I vanliga fall" (mitt gamla jag) är det bara några mjölkorn som flyttas när jag blåser men resten stannar kvar vackert där det låg. Iom läckan i gommen så hade jag inget vidare lufttryck och brukade faktiskt hålla för näsan när jag blåste ut ljus (särskilt under "mitt jag perioden nov-juni", omöjligt blåsa ut ljus annars). Denna gång när jag blåste mot mjölet var det snarare tvärtom. Nästan inget korn låg kvar och plötsligt var den lätt vita mjölytan borta. Jag chockade mig själv lite faktiskt. Inte van vid detta ännu.

Den därpå följande natten drömde jag att jag skulle opereras en tredje gång. Jag var något förvirrad för ingen har berättat detta för mig, men aja, läkarna vet väl bäst? Men innan operation var jag tvungen att genomgå ett till test. Jag befann mig i en föreläsnings-/hörsal. Ni vet deras trappor som har längre steg än vanliga trappor (jättejobbiga att gå i, kommer alltid ur fas)? Jag skulle förflytta en tom ryggsäck från golvet längst ner till allra högst upp. Jag fick bara blåsa med munnen. Jag skulle alltså blåsa upp en ryggsäck uppför en trappa. Det gällde att ha teknik och det var sjukt jobbigt. Efter flera timmar lyckades jag till slut nå toppen men lungorna var helt slut av ansträngningen. Jag mådde rätt kasst efter testet men jag klarade det iaf...

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0