Pilates

Efter en god natts sömn vaknade jag tidigt denna söndags morgon. Sommarlovets absolut sista dag. Upp och hoppa för att ge sig av längre ut i förorten. Mötte upp Mi och vi gick på ett gratis prova-på pilatespass. Jag har testat yoga en gång förut för några år sedan och var då positivt överraskad. Men pilates var inte min grej faktiskt. Det var svårt, väldigt svårt ibland till och med. Det var mycket noggrant med andningen, att svanken inte skulle ner i backen, att magen inte skulle röra sig, spänna de inre magmuskulaturen och slappna av i musklerna som inte ska användas.. Det var lite bakvänt mot tradionell träning och det var väldigt lätt att kompensera med närliggande starkare muskler. Det känns som att man kommer behöva sisådär åtta träningspass för att över huvud taget göra rätt. Då blir det för segt för mig. Jag vill på en gång känna att det här kan jag greja och lära mig. Det här var roligt och jobbigt. Detta gav mig något. Men så känner jag inte så det blir ingen mer pilates för min del. Men instuktören var duktig iaf och det var jätteroligt att träffa Mi en stund.


Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0