Prisa...

Jag erkänner. Jag hade en pessimistisk morgon, men man kan inte vara glad jämt. Jag sov rätt kasst. Kändes som att jag inte alls sov och när jag tittade på klockan var den 4.45, två timmar senare skulle väckarklockan plinga. Jag drömde, trots att det kändes som jag var vaken. Jag var på bilskolan i drömmen och allt jag kunde göra fel gjorde jag fel. Jag fick världens ångest. När jag gick upp imorse var det dels väldigt kallt (i min värld åtminstone) och jag var rätt trött. Ångesten från drömmarna satt i och jag kände att det här kommer inte falla väl ut. Jag tog mig iaf till bilskolan, på cykel med regnjacka i bagaget. Jag övade parkering för första gången med körläraren och det hade kunnat gå bättre. Av någon anledning ville det inte fungera att krypköra så bra som jag brukar få till det. Det komplicerade parkeringen något. Sedan körde vi lite vanlig körning också, och det gick mycket bättre. Vid en fyrvägskorsning med stop-plikt åt alla håll fick jag anledning att krypköra (jag stannade självklart till vid linjen). Körläraren utbrast då "men nu kan du ju krypköra jättebra, varför gick det inte vid parkeringen?!". Ja, säg det.

Timmarna flöt på i samma pessimistiska stämning. Så såg jag brevbäraren hos grannen. Undrar om han varit hos oss? Jag gick ut för att kolla brevlådan, vilket jag aldrig gör utan att ha något ärende (kollar brevlådan varje gång jag går förbi). Men det var nog det bästa jag kunde gjort. Det låg ett enda brev däri. Pappret man kunde skymta genom det lilla fönstret skvallrade om att det var viktigt. "Betalningsmottagare Sara ..." stod det i adressfältet. Betalningsmottagare? Av vadå? Jag har ju inte jobbat på jättelänge. Började öppna kuvertet redan när jag gick mot dörren. Slet upp pappren innanför dörren. Stirrade oförstående på checken och undrade var sjutton de pengarna kom ifrån. Så sjönk det in i mig. Skatteåterbäring. De kunde inte ha kommit mer lägligt. Se vad bra att jag inte plockade ut dem vid midsommar och insisterar på att vara gammalmodig och få en check. Annars hade min dag aldrig fått ett sådant här glatt lyft.

Prisa skatteåterbäringen!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0