Tröttsamt

Jag hittade en sida där handläggningstiderna framgår. Igår handlades ansökningar om körkortstillstånd för personbil som inkom den 28 juli. Det är alltså en månads förskjutning just nu. Jag kan bara hoppas att det var många som ansökte inför sommaren och orsakade denna försening och att det är färre ärenden i augusti så att de bara flyger igenom alla ansökningar. Som det ser ut nu lär jag alltså inte få köra på 5-6 veckor. Hallelujah.

Jag tycker det känns som jag hamnat mellan stolarna. Egentligen är det ju bättre för samhället att jag som är inne i körandet och kör bra får fortsätta köra regelbundet trots att jag inga papper har än att jag får totalt körförbud i 1½ månad för att sedan försöka komma in snabbt i det igen. Liksom, regelbunden körning gör ju min körning säkrare än den är om 1½ månad utan att ha kört något. Känns verkligen så onödigt.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0