Och så upp igen

Kul att komma hem till lite kommentarer. Idag blev det en långkörare. Började dagen med att skicka två brev till SL. Ett för att kräva taxipengar och ett för att SL kortet jag beställt kom försent så jag ska få betalt för min remsa. Dessutom reklamerade jag en vara och hade nu fått mail om att en ny är på väg till mig.

De här senaste två dagarna har svängt upp rejält mot i måndags. Den dåliga dagen och kursen med alltför dålig disciplin (kan inte vara på topp jämt) taggade till mig, så nu j*vlar liksom. Stod och hoppade vid starlinjen som om jag tagit doping, redo att rusa så fort jag hörde startskottet. Och som jag spurtade!
Hade ju två timmars föreläsning igår och två timmars idag. Och har läst 147 sidor i boken, noggrant. Inte så illa pinkat va? Ja, ni märker väl på mitt skrivspråk att mitt humör och min studieglädje har återkommit? Välkommen till mamma!

Fast det blev en lång dag idag. Satt till 19.40 med läsningen. Tänkte sitta och göra lite extra idag när J ändå tränar under kvällen så kan jag komma hem tidigare imorgon när han också är hemma. Planering är bra på det viset. Men håller jag den här takten är första boken utläst på fredag, det vore ju fantastiskt. Alltid bra att komma in i det nya ämnet så fort som möjligt och denna vecka har vi inga seminarier så får passa på att vrålläsa. Blir mycket ändå med rättsfallskoncentrat (10 stycken ska vi skriva, frivilligt men ger poäng till tentan, men de kommer bara läsa och betygssätta 3 av dem), PM (ett stycke vad jag förstår) och seminarieuppgifter till varje gång. Kursen avslutas med en femtimmarstenta.

Så här ser den korta beskrivningen av kursen ut:

Civilrätt 2 15 p/22,5 hp
(allmän och speciell avtalsrätt, fordrings- och värdepappersrätt, sakrätt avseende lös egendom samt skadeståndsrätt)


Och jag tyckte det verkade tråkigt, iaf den där värdepappersrätten. Men nu tycker jag det verkar rätt trevligt överlag. Hoppas det håller i sig.
Herre vad jag har humörsvängningar denna vecka, det är ju helt galet.
Nu blir det en dusch så får jag hoppas att J kommer hem snart.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Ja, nu vet jag vart min motivation försvunnit! :P Dela med dig!! :P

2010-01-21 @ 11:42:15
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0