Idag jag gjorde något som jag aldrig gjort förut...

...jag städade ur kylskåpet och gjorde rent i varenda skrymsle. Tog bort hyllorna och lådorna och diskade dem. Ja de där tanterna i Rent hus skulle varit mycket stolta över mig. Sedan rensade jag ur bland alla grejer som hamnat huller om buller. Var en del gamla grejer. När det står "Öppnad förpackning förbrukas inom 4 veckor" och man inte ens kommer ihåg när man använde sig av ingrediensen, ja då är det papperskorgen som gäller. Sedan in med allting som fått godkänt. Plötsligt fick vi mer plats i kylen (nähä, verkligen?) och det blir lättare att hitta det man vill ha, tror jag iaf. Första gången jag gjorde det och vi har bott här i 2½ år. Hur ofta rengör ni ert kylskåp? Glöm inte det lilla hålet längst bort ganska långt ner, det får absolut inte bli igentäckt med skit för då frodas bakterierna (källa: Rent hus). Mitt lilla hål var faktiskt fräscht tack och lov.

J ringde mitt upp i alltihopa och undrade vad jag gjorde.
-Jag städar, svarade jag, på ett ställe vi aldrig städat.
-Jaha, under trappen, frågade han önsketänkande, då det bara är lite kvar att rensa igenom där och sedan kasta den kartongen och vips är allting klart men det är hans gamla barndomsgrejer i kartongen, dvs inget jag vill göra.
-Nej, där har vi städat en gång, aldrig sa jag ju... Du får se när du kommer hem.

Frysen har jag frostat av en gång. Då var det som att få en extra frys helt plötsligt, så mycket frost var det. Nu har vi fått lite frost igen men inte så mycket. Jag behöver lunch och sedan plugga körteori. Körlektionen idag gick bra!


Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Bella

haha alla tusen glassåsförpackningar :D

2010-07-20 @ 14:38:19
Blogg/hemsida: http://thisdreamisover.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Monica!

Härligt att få rent kylskåp sånt ställe man inte tänker på att städa ;)

Vet inte riktigt vart vårat hus ligger faktist haha ha dålig koll på de.. Ajdå var inte bra där med flätorna tur ja kanske ha en aningen mer pigment än va du ha då hehe ^^, men solen är ju svinstark ändå! Man få ha hukkle :P

2010-07-20 @ 18:26:08
Skrivet i slottsdammet av: Annika

Jag har nog varit så duktig så jag frostat av frysen en gång på ett år och städat ur kylskåpet åtminstone 4 ggr :)



Däremot tvätta fönstrena.. det borde jag verkligen göra.

2010-07-20 @ 21:42:39
Blogg/hemsida: http://thefrostingonthecake.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Johanna

Håller med om att det är viktigt att rengöra sitt kylskåp. Maten känns mycket fräshare och samtidigt håller man bakterierna borta. Precis där du gjorde rent är alla vinklar och skrymslen riktiga bakteriehärdar.

2010-07-23 @ 16:31:42
Blogg/hemsida: http://www.xn--kylskp-mua.org

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0