Lite om allt möjligt

Tänka sig, igår var första gången den här sommaren som besöksstatistiken var som "vanligt". Sämre väder och många inlägg, är det rätt ingredienser? Nåväl.

Steg upp och övervägde en morgonrunda i skogen. Men... det var så varmt och klibbigt och jag var för hungrig så behövde äta frukost. Så diskade jag och därefter blev det jag + körkortsboken = sant. Läste massor under dagen och vid klockan 15 bar det av på cykel. Köpte lunch som jag åt på en gräsmatta samtidigt som jag läste tidningen via iphonen och sedan blev det körlektion. Körläraren konstaterade att "idag åkte jag med en chaufför". Trevligt. Vi kommer bra överens och kan både skoja med varandra och tala allvar. Nu blir det uppehåll med körlektionerna ett tag. Nästa vecka har de semesterstängt och jag är dessutom bortrest, men sedan är det dags igen om två veckor. Helt fri är jag dock inte ännu. På fredag har jag RiskEttan, om alkohol, droger och trötthet. Kostar mig 550 kr och är obligatorisk sedan förra våren. Körläraren konstaterade att de inte är de som bestämde över kursen men att, ja, "man vet allt innan man kliver innanför dörren". Men han sa att det kan vara en god idé att uppmärksamma riskerna, för det behövs ju iofs. Nästa vecka plockar jag med mig teoriböckerna och så blir det jag + körkortsboken = sant under semestern.

Men efter RiskEttan på fredag har jag fler planer. Jag ska till IKEA! Yeey, var länge sedan jag var där och J har ju löning på fredag, hihi. Ska dit på hans lunch så får vi se hur länge jag blir kvar. Vi har ett bestämt mål med besöket och dessutom ett par saker som ska handlas. Får se hur mycket det blir i slutändan...

Imorgon klockan 18 är det dags för strandjympa, någon som vill haka på?! Någon som vill ses på dagen?

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Annika

Åh vad jag är glad att jag tog körkort när jag gjorde. Slapp till och med handledarkursen och allt.

Vad är nu detta RiskEttan?

2010-07-21 @ 21:55:12
Blogg/hemsida: http://thefrostingonthecake.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Oj, här händer det grejjer! Jag hinner inte riktigt med känner jag för det är så mkt i jobbet men nu har det ena löst sig och ja... detta blir nog bra :D



Sitter på jobbet nu, tror du man verkligen får kolla bloggen på jobbet? :P



Kramar

2010-07-22 @ 12:25:56
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: livetoday - 52 kilo

TACK FÖR TIPSET!! kikade in på hennes blogg och det var verkligen ett bra tips. ska läsa hennes blogg lite mer sen :D hihi tack

2010-07-23 @ 22:32:32
Blogg/hemsida: http://livetoday.webblogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0