Min måndag

Gräset sjunger av Doris Lessing lästes ut natten till igår. Mitt på dagen igår mötte jag upp min pappa och vi körde lite. Kändes inte hundra så jag körde bara lite grann sedan fick han ta över. Vi åt lunch hemma hos honom och hälsade sedan på farmor. Hon var dock inte hemma, utan vi hittade henne fikandes med två kompisar. Vi satt där ett tag och snackade med dem. De tyckte att jag såg ung ut. Vad kan jag vara 16, 18 år? Ehm... 22... Riktigt kul att se att hon har kompisar att hänga med där. Hon såg verkligen fram emot loppmarknaden de ska anordna där också. Började snacka om hennes kusin som bor på samma ställe, men hon ville aldrig vara med på något. Hon fikade inte på eftermiddagen, hon ville inte följa med på sångstunden, inte på gymnastiken... Men det gjorde minsann farmor! Det verkar som att hon har det rätt bra där iaf, bara hon inte sitter ensam på rummet för länge.

Sedan drog vi vidare. Vi tankade bilen, jag fick testa själv för första gången. Svängde förbi en däckfirma och köpte "bättre begagnade" däck. De var dock nästan som nya och till kanonpris. De monterade och fixade också. Verkar vara en liten vetenskap det där med däck. Sedan mötte jag upp min mamma i vällingby istället. Vi kollade lite i affärer och jag fann äntligen en klocka jag gillade! Vi satte oss och åt varsin mjukglass och då kom Mi förbi! Så hon stod och snackade med oss i säkert en halvtimme. Sedan gick jag och mor till stormarknaden och mötte där upp J, handlade, körde hem mor och hem. J bar av till träningen och jag kollade på filmer. Började på en ny bok. Den tredje sedan i fredags.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0