Återbesök

Idag var jag hos kirurgen på återbesök. Det hade läkt ihop jättebra och även gropen som de snodde vävnad ur har börjat läka. Många av matrestriktionerna har därmed lyfts men några kvarstår. Efter tre veckor (idag var dag 15) brukar de säga att det är så starkt som det kan bli, därmed får man också äta allting. Det är i början på nästa vecka. Nu får jag hålla mig undan från knäckebröd och annan hård mat och tex segt kött. Vanliga brödkanter går utmärkt och jag får tom äta grönsaker nu (yeey!). Dock har jag lovat J att vänta med morötter... När jag tuggar fastare föda ska jag försöka hålla maten vid kanterna för att inte belasta gommen eller råka stöta till den med något. Igår lossnade ett stygn och innan dess började några av dem hänga löst i ena änden. Han sa inte så mycket om det utan konstaterade mer att det gått 15 dagar så det är lugnt, typ. De ska ju bort någon gång... Ska tillbaka efter sommaren för att dels träffa en logoped och göra en inspelning igen och sedan samma dag träffa honom för att se att allt är som det ska. Risken att något går galet så här långt in i läkningen var väldigt liten sa han, så det kändes som en vinst!

Som belöning tog jag med mig moder till Slussen där vi satte oss i solen och njöt av sommaren. Jag avnjöt en marabou mjölkchoklad 100gr tillsammans med en Ramlösa smultron. Vet ni vad?
Inget läckage
.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0