Telia

Igår kom jag till palatset vid kl 10. Visste redan innan att det var dömt att misslyckas. Fanns självklart inga platser. J kom till stan och vi gick tillsammans till KTH. Irrade runt på Sophiahemmet och fann till slut Lill-Jans huset eller vad den hette en bit från området. Drog dock en nitlott och fick gå tillbaka. Köpte lunch och sedan satte jag mig på skolområdet och pluggade medan J var på redovisning. Nästan fyra timmar senare kom han tillbaka, och hade fått sommarlov. Vi slog följe till Sergels torg, där det var en enorm ansamling med stöddemonstranter för Ship of Gaza. Vi fotade dem och gick sedan vidare till telia. J har nu inhandlat en HTC Desire, en Android-telefon. Den mobilen kan han tom själv programmera saker till och använda i den. Lägga ut den så andra Android-telefonägare kan använda dem. Superroligt. En klasskamrat till honom hade gjort ett spel som låg på topp tre listan över gratisapplikationer. Inte illa. För mig känns det otroligt skönt. För nu har J äntligen skaffat telia. Min enskilt största utgiftspost på mobilräkningen har varit att ringa till J. Nu betalar jag enbart uppkopplingskostnaden! Så skönt! För honom blir det dyrare per månad då han ju har en ny mobil som avbetalning men hans dyraste utgiftspost (att ringa/smsa mig) försvinner åtminstone. Så särskilt mycket utöver den fasta kostnaden borde det inte bli.

I och med detta funderar jag starkt på att lägga ner min comviq i en låda. Ni gör alltså säkrast i att ringa till mitt 070-nummer, om ni inte vill att jag inte ska svara förstås men då kan ni lika gärna strunta i att ringa.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0