Bus

Man vet ju inte hur man blir den dag vi står där som föräldrar, men just nu har vi definitivt kontakt med våra barnsliga sidor. J och jag älskar tex att skrämma varandra. Hoppa fram framför ett hörn och ropa BU!. Senast idag när J mötte mig på palatset såg jag honom när jag var halvvägs nerför ena trappan, och han var halvvägs uppför den andra (två trappor från samma våning till den våningen över, så som det kan vara i gamla hus). Jag rusar nerför min trappa och uppför hans. När han är på säkert avstånd från trappan så slänger jag mina båda händer på hans axlar, varpå han blir riktigt skrämd och går in i försvarsställning. När han såg att det bara var jag suckade han djupt, och jag skrattade högt.

När vi är och veckohandlar (mycket vuxet) brukar J hoppa upp på kortsidan av matvagnen och åka iväg med den som en spark. Gärna i nerförsbacke också om det är lite folk, annars mest ute på parkeringen. Vi kan dessutom ha lite "vem hinner först"-tävlingar och han brukar reta mig och fråga om jag orkar lyfta in påsarna i bakluckan.

Inför inflyttningsmiddagen var vi och handlade tillsammans (Sa, Mi, J och jag). När Sa stod och betalade sina varor smet jag fram, norpade åt mig samtliga på rullbandet och gömde mig bakom en pelare någon meter ifrån. När Sa har betalat märker hon att hennes varor är borta och ropar "var är mina varor?!" så alla vid de båda kassorna, personal som kunder, börjar se sig om och undra vem sjutton som snor varor när folk betalar. Då stegade jag fram framför pelaren med hennes varor höjda i luften och skrattade...

Ja, humorn kanske inte ses som den bästa i allas ögon men mina nära och kära har nog vant sig vid den vid det här laget. Någon dag kanske även vi växer upp, dock ska man aldrig glömma barnet i sig...

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Maddo

Bus är det bästa som finns ju! Om man slutar busa och leka så har man tappat meningen med livet om du frågar mig.



På tal om detox tror jag att stöttningen från er bloggisar faktiskt betyder en hel del i att orka till slutet. Det lockar ju läsare att göra någon form av diet. Snart är tanken att jag ska löpträna också. Vettetusan om jag ska satsa på skor direkt, men jag vet inte om ekonomin håller i sommar isf.. Eller om jag ska avvakta, då missar jag många löprundor under bra väder dock! :(



Idag ska jag nog ta mig till stan och känna ut ett par skor igen. Kolla priset denna gång. =)



Kramar

2010-05-27 @ 08:37:05
Blogg/hemsida: http://blogg.dreammaddo.se
Skrivet i slottsdammet av: Camilla

Haha!

Bästa humorn enligt mig :)

Kram /kusin

2010-06-01 @ 07:41:48

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0