Förlåt att jag tjatar...

...men jag hämtade mitt körkort för en stund sedan. Det är nästan bättre än choklad. Nästan. Okej, kanske jämbördigt med choklad. Oavsett, så är det en rejäl lyckokänsla. Det är ett sådant där rosa kort, och en bild på mig och mitt namn och min födelsedata. Det är lite smått otroligt. Men tror denna känsla försvinner snart. Det blir vardag. Men just nu. Underbart. Bara ett fel på det. Det där nedrans villkoret om linser och glasögon. Jag kommer inte köra utan men jag gillar inte att staten beordrar mig att ha synen med mig. Men nu släpper vi det. Tillbaka till lyckoruset!

Det som är allra allra bäst och faktiskt en riktigt stor anledning till att jag bestämde mig för att ta körkort just nu, är ett nytt id-foto. Jag ser så mycket bättre ut på detta nya än mitt gamla från polisen. Det är sådana otroliga kontraster på det gamla från polisen. Man ser tom linjerna vid näsborrarna hur tydligt som helst, som ditmålade svarta streck. Det kan ju bara inte bli vackert då. Men detta foto är blekare, och jag är dessutom blond. Det ser ut som jag! Behöver inte skämmas längre vid id-kontroll. Det gäller i tio år, men innan dess kommer jag ha bytt efternamn och behöver därför ett nytt igen. Men den kostnaden får J vara med att betala- det är ju lika mycket han som orsakat den situationen (giftemål) som jag.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Ingrid

Grattis till kørkortet Sara! Anvænd det væl. (Norskt tangentbord, snæppet bættre æn franska...)

2010-11-03 @ 16:50:32
Blogg/hemsida: http://fjantenifrankrike.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0