Nya styrkor

Var en sväng till Vby där jag gick in på Specsavers för att kolla på glasögon. Tycker de är trevliga där och det är alltid bra med två för en. Till skillnad från Synsam, där jag de flesta gångerna faktiskt inte varit nöjd med bemötandet. Träffade på en jättetrevlig tjej som hjälpte mig med att välja glasögon. Plötsligt hade jag två par som det kändes bra med, dock ovant. De är lite tydligare än mina gamla, men det blir tydligen ofta så att man börjar med diskreta glasögon som sedan blir mer och mer markerade. En synundersökning för 1 kr ingår vid köp av glasögon, så gjorde självklart en sådan. Det är ju inte konstigt att mina gamla, införskaffade för 2,5 år sedan, känns svaga. Var verkligen dags för nya. När jag ändå var där gjorde jag en årskontroll av linserna. Var ju 1,5 år sedan jag skaffade dem. Kändes som att de också behövde starkare styrka. Vilket var korrekt. Så nu ska jag prova en starkare variant i 6 dagar och se hur de känns. Tydligen behöver mina ögon samma styrka numera, vilket jag aldrig haft förut på glasögon/linser. Så nu har man satt sprätt på några slantar till. Men som jag sa i kassan när jag hörde summan: bara le och se glad ut.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Helen

Godmorgon ! Det är aldrig lätt det här med glasögon.Ronnie brukar också köpa sina på SYNSAM men har inte heller varit nöjd, vare sig med bemötandet eller priset.Så han gick dit och gjorde en ny undersökning och fick med sig ett recept som han sen skickade in till ett ställe på nätet, kommer inte ihåg namnet nu.Han fick hem sex olika par som han valt ut och provade hemma.Han valde ut två som han fick tillbaka skickat efter bara tio dagar med glas i.Var sååå billigt, vi trodde knappt det var sant när vi såg räkningen =O 300 för ena paret och 375 för det andra.Han har varit nöjd med dom =)Hoppas att du blir nöjd med dina nu ;)Ha en fin dag ! kram Helen

2010-11-04 @ 08:54:32
Blogg/hemsida: http://svartss.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0