Spindelpanik

Spindlar och jag har ett komplicerat förhållande. Ibland är jag hur cool och lugn som helst. "Men snälla. Det är bara en liten spindel. Vad ska den göra?". Ibland... är det inte riktigt så det går till....



J gjorde mig sällskap på soffan och där låg vi, trångt(!), tillsammans ända till klockan ca 2:40. Då gick vi upp till sängen och sov vidare där.

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Jayne

spindlar...usch!!!

Minns en gång när jag jobbade i en källar med tredjeklassare..vi hade en hel del spindlar. En gång satte jag en vattenkanna över en STOR..och hotade barnen. DEN som rör den kannan..råkar MYCKET illa ut!!! kannan stod där i tre veckor innan spindeln var död... då fick jag be ngn ta bort kanna och spindel.

Detta var kul, tyckte barnen . En dag när jag drack mitt kaffe så såg jag ngt ..vad var det i muggen.. HJÄLP.. en spindel..

Alla skrattade.. en platspindel ilagd av barnen..

:)

HUUUUUUUU.....

2010-11-07 @ 18:12:30
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0