Vår sexårsdag idag!

Detta möttes J av när han kom hem igår:


Tjugonio stycken tända levande ljus.


Dukat bord och tio röda rosor.
"Tio röda rosor. Röda för att jag älskar dig. Tio för att det var tio-pack och rosor för att de inte luktar illa".
Jag är en sann romantiker. Självklart sades det med klimten i ögat.

Förrätt:


Chevrétoast.

Eftersom jag visste att J var klädd i svarta kostymbyxor och svart långärmad skjorta, ville jag inte vara sämre. Jag sminkade mig och tog på mig en klänning kvällen till ära.

Fördelen med att ha varit tillsammas i sex år är att man kan ha übersköna och varma fårskinnstofflor till klänning. Han tittar trots allt inte så ofta på mina fötter.

Huvudrätt:


Oxfilé med vitlök, potatisgratäng, vitlökssmör/persiljesmör och tomater vid sidan om. Till detta rödvin.



Efterrätten var mycket enkel. Bara ta fram ur frysen:



Tack för en underbar kväll älskling. Nu tar vi 106 år till!

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Mamma

Purjolöksmör?

2010-11-07 @ 12:21:29

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0