Juridik, körteori, "uppkörning"

Igår kväll blev det en kompromiss. Jag la mig tidigt men pluggade körteori genom ett program på iphonen. Jag gjorde två teoriprov (65 frågor styck) och klarade godkändgränsen på båda- känns skönt! Sedan la jag ifrån mig telefonen och läste fastighetsrättshistoria ett tag, tills J kom hem och la sig. Kunde iaf sova gott efter det.

På morgonen läste jag juridik och till lunchen pluggade jag körteori i en timme, då via Js dator. Sedan bar det av på en fejkad uppkörning. Utbildningskontroll heter det. Vet inte om andra bilskolor har sådana men det är iaf något min har. Jag träffade en ny lärare som jag aldrig haft förut, vi hälsade och satte oss i hennes bil (likadan som min lärares). Sedan körde vi iväg och hon bara satt där och sa "sväng vänster nästa", "hitta plats att vända", "kör mot Solna", "kör mot Posten" osv. Ingenting annat i 40 minuter. Så det påminde nog en del om en uppkörning, och jag var lite nervös- dock troligen inte alls i närheten av så nervös som jag kommer vara på uppkörningen. Hon sa efteråt att hon medvetet försökte göra mig nervös, men att hon kunde varit ännu värre också. I vanliga fall har de denna utbildningskontroll ca en vecka innan uppkörningen, men pga mitt schema hade jag den redan nu så det är några veckor kvar att åtgärda problemen. Problemen visade sig vara precis de jag kände till och redan försöker arbeta med, så det var inga nyheter. Mer uppmärksam på högerregeln och bättre avsökning, exempelvis. Känns ganska bra. Helhetsbedömningen var "ok". Men jag behövde bättre självförtroende sa hon. Jag kan ju köra bil, det är inte så hemskt att köra bil. Måste tro på mig själv. Så sa hon. Får arbeta på det.

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0