Tjejer...

Ikväll är vi bortbjudna på födelsedagsmiddag. Jag har gjort mig i ordning för detta och stod nyss och valde byxor. Tröjan var vald så behövde ett par passande byxor. Hm. Hittade bara ett par som passade men kändes inte hundra för tillställningen. Klagade lite för J (som sköter tvätten i hushållet) och han pekade på en stor tvättkorg han precis har tvättat och tagit med sig upp. Aha, sorry! Hittade inte vad jag var ute efter men såg ett par mörkblå jeans. Åh, dessa har jag inte haft på ett tag (tänkte typ ett par månader), de kanske funkar till tröjan, tänkte jag. Drog på mig byxorna och kollade in rumpan i spegeln. Vänta nu. Det här är inte de mörkblå jeansen som jag trodde det var. Helt andra bakfickor. De här har jag inte sett på minst ett år... Frågade J om den där tvättkorgen var tvättkorgen som han gått förbi och struntat i att tvätta sedan några månader. De kläderna var nämligen kläder som (av någon konstig anledning) hade hamnat i vårt förråd under trappen och som jag upptäckte vid min rensning där i somras. De verkade vara tvättade redan då, men har de legat i obestämd tid i ett mörkt utrymme med massa skräp under en trapp så kände iaf jag att de behövde tvättas... Det var ett kärt återseende vid städningen. Nu blev det ännu ett. Jeansen passar fortfarande och det känns som jag har fått ett nytt par utan att ha spenderat en krona.

Nygamla jeans, och en skymt av nya soffgruppen (ena fåtöljen).

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Mamma

Så söt du är!

2010-10-11 @ 21:03:52
Skrivet i slottsdammet av: Jayne

Ha ha ha ha ha...ja du... vad hände med den andra tvätten...?? :)

KUL med lite "nytt".. jag brukar göra samam fynd bland stryktvätt...Lägger på hög till jag ska ha...då stryker jag. Men så rör man runt och wow..den där blusen..aha. :)

Hoppas ni hade kul

Ha det gott

2010-10-12 @ 08:29:57
Blogg/hemsida: http://jayne.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: ida

Sånt där gillas. Är fantastiskt att hitta gamla kläder som fortfarande känns rätt och sitter bra. Hae dock varit trevligt om man hade kommit i de där smaljeansen som hänger i klädkammaren oxå. men en vacker dag kanske ja lyckas:)

2010-10-18 @ 08:19:53
Blogg/hemsida: http://idapersson.se

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0