Blommorna inne!

Så där ja, nu har jag flyttat in alla blommor/växter utom två (som nog blev rejält vattenskadade i somras). Får vi se om de överlever. Det är två anledningar som gör detta extra spännande för mig. För det första är det första gången jag planterat något på balkongen i balkonglådor, och därmed första gången jag tar in sådana blommer inför hösten. Detta är ju också pelargoner många av dem, vilket de flesta nog låter övervintra i källaren eller kastar när hösten kommer. Den andra anledningen är att jag inte ställt alla växter där det är som bäst med solljus (vilket ju behövs när det blir allt mörkare). Kanske kommer jag behöva flytta dem så de kommer närmare ljuset, men tycker det är så trist att ha 11 blommor i fönstren på ena sidan i ett av rummen. Det finns inga sådana där hyllor under fönstren att ställa växterna på i tex sovrummet. Så nu står växterna förutom vid det största fönstret i lägenheten också på bokhyllorna, vid köksbänken, i trappan och i fönstret i trapphuset. Vid det sistnämnda blir det svinkallt om det är kallt ute, isoleringen måste ha vara lite sämre än den borde där. Men förra vintern (tack och lov!) installerades det ett element där så det var ingen fara å färde med kylan i vintras. Får hoppas det funkar på blommorna också, om de nu överlever till vintern.

I trapphuset

Klickbara bilder: trappan, bokhyllorna

I köket

Vid stora fönstret där solen ligger på som bäst från två håll.

Och så denna som växer på och får sin vanliga plats vid fönstret vid balkongen. Den är nog glad för den har fått en större lerkruka iom flytten inomhus!


Kvar är alltså att ta in utemöblerna och grillen, ta bort blomlådorna och sopa golvet. Typ. Men nu räcker det för idag!

Knackat på porten har

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0