Bloggen 1 år!

Jobbar imorgon så vi hörs först imorgon kväll igen! Håll ut kära läsare :-)
Gissa vad jag lyssnar på? Ja, just det. Amanda Jenssens Baby can I hold you tonight. Suck. Aja. Jag har iaf inte haft den på hjärnan hela dagen. Tyckte Ws tips som finns där nere faktiskt var bra. En vacker låt.
Nej, jag är jättetrött nu. Kroppen förbereder sig väl för en jobbig morgondag. Äh det går nog bra, är ju ledig på torsdag.

Imorgon är det en alldeles speciell dag här på bloggen! Varför då?!
Det är Smuppa.blogg.se:s 1 års dag! Det var den 17 december 2007 som denna blogg, efter lite funderande, startade. Och det är jag glad för! Har inte ångrat bloggen en endaste gång hittills.
Mycket har hänt i mitt liv på detta enda år, men det är ju livet, tyvärr. Ledordet har gått från "It's meant to be" till "Så länge du finns i folks hjärtan dör du aldrig". Tre dödsfall på mindre än ett år gjorde att jag inte längre kunde känna mig bekväm med "It's meant to be". Även om jag tror på ödet, och att när någon dör är det för att denne behövs bättre någon annanstans. Om jag inte tänker så vet jag inte hur jag skulle klara livet.

Mitt "nya" ledord betyder att så länge någon minns dig, någon fortfarande tänker på dig, någon älskade dig i livet, ja så länge någon bryr sig om att du har funnits så lever du fortfarande. Inte fysiskt, men i någons minne. Jag vill att folk ska minnas mig i sina hjärtan den dag som jag måste lämna min plats på jorden (dröjer minst 100 år så var inte oroliga). Jag vill inte att min tid går obemärkt förbi. Och ingen jag har känt ska behöva göra det heller, jag ska minnas er alla om ni har gjort ett ordenligt fotavtryck i mig. Och jag minns er som inte längre är vid min sida.
Oj, vad allvarligt det blev nu, det var inte meningen...

Ja, men 1 års dag imorgon alltså.
Sov gott.

Ängel i ett skyltfönster.
Fotade den när jag gick i 3an på gymnasiet för ett projekt som hette "Änglar".

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: Bella

Jo jag menade inte innan jul direkt! :P



Åker nån gång innan vene när. Inte säkert att vi åker ens!

2008-12-17 @ 01:12:19
Blogg/hemsida: http://thisdreamisover.blogg.se/
Skrivet i slottsdammet av: anita

hej

jag tycker så mycke läsa dina underfunda tankar

stor kram Moster/Gudmor Anita

2008-12-17 @ 07:53:11
Skrivet i slottsdammet av: Sara

Tack Nita! Kul att höra.

Kram!

2008-12-17 @ 19:45:31
Blogg/hemsida: http://smuppra.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0