Dan före doppardan!

Vi åkte iväg till Onoff iaf och tänkte att går det utan så går det. Vart ju klart mer besvärligt för dem när vi inte hade lappen med oss men det gick ändå! Så ut kvitterades kameran, lagad och allt gick på garantin så det kostade mig inte ett öre! Perfekt så här inför jul. 3 veckor skulle det ta sa de när jag lämnade in den, borta över jul och nyår räknade jag ut då. Så får vi ut den dagen före julafton, det är flyt! Men måste ju få avsluta året på ett bra sätt, trots att 2008 inte direkt varit ett höjdar år generellt sett för mig.

Sedan gick jag och mor och fikade. Såg 2 döva snacka teckenspråk vid ett bord men vi satte oss så att jag inte kunde tjuvtitta vad de sa, något om kläder iaf. Sedan gick vi till Hemköp och köpte sista maten och mor köpte en blomma på torget. Hon bestämmer sig för att köpa en bingolott och vara med på uppesittarkvällen, hon som inte spelat på iaf 5 år. Så utanför Pressbyrån ser jag två bekanta ansikten. Ma och Mi. Säger "Hej!" som vanligt tills jag kommer på att Mi ju numera bor på Cypern och att hon är hemma över jul och nyår. Jag fyller i med ett nytt "HEEEJ!" när jag kommer på det. Det lät rätt roligt. Vi står och snackar ett tag där innan vi skiljs åt. Åker hem med mor och far (som hämtade oss) och vi sätter igång med att pynta granen. Jag testar den nya dammsugaren som var så himla lätt att släpa runt på.


Samarbete enligt tradition


Färdigklädd och pappa dammsuger med nya dammsugaren

Jag äter lunch och sedan far jag och far till farmor, jag kör. Är där en stund och kollar läget, fick se ett jättebra kort på henne och pappa från i somras. Verkligen jättebra på båda två. Sedan körde jag hem till mig. Första gången jag körde i mörker och det var lite annorlunda. Var störande med andras lampor som lyser rakt in i ögonen som ljusfläckar i mörkret och det var svårt att avgöra vad som var längre fram på vägen. Höll nästan på attt göra rak igenom en rondell, för jag missade skylten om att det var en cirkulationsplats och rondellen själv fanns ju knappt så hade nog gått att köra över utan problem. Liten var den och inte med mycket folk, och första gången jag kör där. Men jag såg den lite i sista stund och svängde runt den så ingen fara skedd. Hem kom vi iaf oskadda, både vi människor och bilen.

Här möttes jag av ett rätt fint hem, svärfar har nämligen hjälpt till med städningen då vi inte hunnit med av flera anledningar som faktiskt inte står här på bloggen (lite hemligheter måste jag ju få ha). Satte igång och dammsög direkt och städade badrummet, sorterade in den nytillkomna rena tvätten och la undan den nytillkomna smutsiga. Sopat golvet i trappen och plockat fram julprydnader. Äntligen lite julkänsla. Ska diska lite som vi använt till maten och sedan är det julklappsinslagning som gäller.




Därefter har jag bara kvar att komma på vad sjutton jag ska ha på mig imorgon. Svårt, svårt!


Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: A friend

Kläder kanske?

2008-12-23 @ 18:58:56
Skrivet i slottsdammet av: Sara

jaaa men vilka?! Knäppo

2008-12-23 @ 19:02:18
Blogg/hemsida: http://smuppra.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0