Midsommar på Harö, del 1

Hemma!
Jag har iofs varit det i ett par timmar, sedan halv 7.
Fick lite sovmorgon igår, till 8.30. Men så la jag mig senare också... Duschade, rakade benen, åt frukost, packade... Jag kände mig faktiskt inte alls stressad av att ha sparat allt till morgonen. Skönt det.
Sedan for vi med bil till Stavsnäs. De andra ungdomarna halvsov i bilen, bara jag och föräldrarna som var riktigt vakna.
Väl framme i Stavsnäs var det ont om parkering, trots att vi hade varit ute i rätt god tid. Slutade med att svärfar fick parkera i en sluttning, så vi nästan ramlade ut på ena sidan.


Sedan gick vi och köpte glass, jag valde TipTop. Johan valde att inte ta en glass utan en snickers och en cola istället- han var hungrig...
Sedan kom färjan och vi gick på. Dock var en anslutningsbuss försenad så vi fick vänta på den i 30-40 minuter...
Men sedan var det den kortaste turen man kan ta till Harö, bara en timme och en kvart lång.


Sedan kom vi fram. Vi skulle bo hos deras morfars änka, i deras bostad där. Jag firade midsommar där för 3 år sedan och då sov jag och Johan i en båt, nu fick vi sova i vardagsrummet med de andra ungdomarna.
Iaf så fick vi ganska snart lunch, alla möjliga sorters sill var huvudrätten, men jag fick köttbullar. Behöver inte ens säga något, de vet att jag inte gillar fisk...


Det finns mycket röda hus med vita knutar där...
Därefter gick jag, Johan, Jenny, Anna och Micke för att bada i sjön, men Micke bangade (fast det var rätt härligt när man väl kom i) och fick agera fotograf istället.



Sedan gick vi hem och tog det lugnt en stund, tex ritade Jenny lite...


...innan vi gick till Midsommarfirandet på "ängen".

Knackat på porten har
Skrivet i slottsdammet av: mamma

Härliga bilder, kul att se att ni hade det så bra! kram!

2008-06-21 @ 21:44:01
Skrivet i slottsdammet av: Sara

Japp, det hade vi! Hoppas ni hade lika trevlig!

Hur var vädret här förresten?

2008-06-21 @ 21:45:45
Blogg/hemsida: http://smuppra.blogg.se/

Skriv i slottsdammet här:

Går under vilket namn?:
Är du viktig?

Kontaktadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida?:

Värt att nedtecknas är:

Trackback
RSS 2.0